marți, 10 august 2010

Excursie la Lepsa

In week-end (de vineri, 6 august pana duminica, 8 august) am fost intr-o excursie la Lepsa impreuna cu prietena mea, cu un prieten si cu inca o persoana. Nu mai fusesem deloc pana atunci la Lepsa, insa auzisem ca e destul de misto. Initial, eu vroiam sa mergem la Busteni, dar, cum era prea departe si vazusem ca prognoza meteo era defavorabila, am stabilit sa mergem la Lepsa.
Astfel, am inceput sa caut cazare; am avut 2 variante, la o vila sau intr-un complex turistic, la casute, ambele variante cu 70 lei pe camera, respectiv casuta/pe noapte. Noi am ales complexul. Si... a fost o alegere buna. Exceptand drumul de la strada principala pana la casute, pe care am reusit in cele din urma sa-l parcurg, totul este perfect. Casutele sunt dotate cu TV, pat dublu, apa curenta (calda si rece), baie proprie, cabina de dus... si, mai ales, o priveliste superba (nu mai pun la socoteala locul de parcare de langa complex si gratarul din curte). O sa pun in curand pe Picasa un album cu poze din zona respectiva. Oamenii de la Arpiola sunt foarte de treaba, amabili, saritori; s-au crucit cand au vazut ca noi ne-am adus lemne de acasa, ne-au ajutat cu focul, cu sfaturi despre cele mai frumoase zone etc. De asemenea, acolo sunt si o gramada de animale: 2 manji, aproape 2 caini si 15 pisici. "Aproape cainele"(pe care il voi arata in poze) si pisicile, de cum ne-au vazut, au inceput sa-si faca de treaba pe langa noi. Stiau ei ca turistii le dau cate ceva.
Ca obiective turistice, mentionez Cascada Putna (intrarea este 2 lei), situata cam la 1,5 ore de mers pe jos de la Arpiola, sau cam 5 minute de mers cu masina de la aceeasi locatie, si rezervatia Cheile Tisitei, care este putin mai aproape, dar, pe care, din pacate, noi nu am apucat sa o vedem. Vineri noaptea si duminica la pranz, pana sa plecam, am fost in poienile din jur. Superba zona...
In concluzie, daca vreti cazare la Lepsa, va puteti caza la Arpiola; chiar nu are de ce sa va para rau daca luati in considerare si pretul. Noi sigur vom mai merge. In mare, drumul din Galati catre Lepsa este foarte bun, in special din Focsani pana in Tulnici. In Tulinici este un drum de-ti vine sa-ti tai venele sau gatul primarului, insa, dupa ce se iese din localitate, pe serpentine, incepe asfalt proaspat turnat si numai de drag se merge pe acolo. Mai este o portiune nasoala cam 4-5 km inainte de intrarea in Lepsa, insa, cu atentie si cu viteza redusa, trece si ea.
Toata excursia a costat 170 lei de persoana (70 lei cazarea, 50 lei motorina si 50 lei mancarea). In ceea ce priveste consumul carburantului, jumatate din cantitatea consumata a fost pe drumul de la Tulnici catre Lepsa, la o viteza medie de 50-60 km/h, iar pana in Tulnici, in medie 100 km/h, cu un maxim de 150-160 km/h in depasiri, cu masina incarcata la maxim si 4 pasageri.
In curand, urmeaza si poze.

8 comentarii:

  1. Aproape un caine?:))
    Si doi: ati ales drumul cu masina, nu? :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Sorin ar spune un "semicutu", insa eu am preferat varianta mea :P
    Da, drumul cu masina. Dar ce, mai este vreun drum?

    RăspundețiȘtergere
  3. "Ca obiective turistice, mentionez Cascada Putna (intrarea este 2 lei), situata cam la 1,5 ore de mers pe jos de la Arpiola, sau cam 5 minute de mers cu masina de la aceeasi locatie (..)"
    Aici ma refeream :P

    RăspundețiȘtergere
  4. In afara de mine, nici un unul. Doar o caprita neagra in plus :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Articolul dvs a fost ales si publicat pe pagina statiunii Lepsa la categoria Marturii http://www.Lepsa.ro/marturii

    RăspundețiȘtergere

Dacă nu dețineți cont Google, vă rog alegeți de mai jos opțiunea Nume/Adresă URL.