vineri, 12 martie 2010

Router wireless TP-Link TL-WR841ND

Prietena mea si-a luat laptop in ianuarie si, de atunci, cand il aducea la mine, trebuia sa mutam cablul de net de la comp la laptop si invers, plus ca nu puteam avea amandoi net simultan, situatie destul de aiurea. Pentru a rezolva dificultatile astea, am cumparat de la Caro (in Galati, la Ultimul Leu), la pretul de 150 lei, un router wireless, al carui nume este in titlul postarii. Router-ul are 4 porturi LAN, 2 WLAN si e din categoria N.

Inainte sa-l iau m-am apucat sa ma informez, lucru care mi-a cam dat palpitatiie. De ce? Pentru ca multi abonati RDS s-au plans ca au probleme cu conectarea unui router, insa nu musai facand referire modelul acesta. Si cum eu am net de la RDS, am zis ca o sa am si eu probleme. Nu a fost chiar asa. Instalarea si configurarea au fost destul de usoare, tinand cont ca nivelul cunostintelor mele de retelistica sunt putin peste 0. Am avut oarece probleme cu firewall-ul de la AVG 9 (instalat si pe desktop si pe laptop), insa dupa dezactivare, a totul a mers struna. Ulterior, am configurat firewall-ul astfel incat sa nu mai blocheze accesul la router.
Semnalul este foarte puternic; la distanta de 15 m si 3 ziduri de beton armat, semnalul era de 44%. De asemenea, nu se incalzeste mai deloc. Dispune de 3 moduri de securizare a retelei.

In concluzie, la pretul pe care il are, acest router isi merita banii din plin. E usor de configurat, nu ocupa mult spatiu, are semnal destul de puternic. O sa mai revin cu concluzii dupa o mai lunga utilizare.

5 comentarii:

  1. Buna.

    Te puteam ajuta eu si iti spuneam ca nu ai probleme cu RDS-ul la acest capitol. Si eu mi-am instalat routerul super usor. L-am cumparat de pe un site (nu fac reclama) si il mai cumparasera vreo 150 de persoane si dadusera comentarii cam 50 de persoane si au spus ca se intaleaza super usor indiferent de provider-ul de internet.
    Eu am un Asus putinel mai scump si m-am descurcat repede la instalare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare,

    Problemele pleaca de la setarile din fabrica a router-elor pentru ca acestea vin in general cu un IP standard pentru iesire iar acesta de multe ori este acelasi cu al furnizorului de internet astfel apare un conflict de conectare, cel mai bine este sa se schimbe IP-ul de la care pleaca routerul pentru a evita probleme de genul asta si pe viitor. In general abonatii de internet de la Romtelecom pot avea asemenea probleme cu router-ele. Pastreaza modul de acces la router pe WPA2 si ai grija ce dezactivezi din AVG sa nu ramaii fara protectie. In rest ,..., acum poti naviga si de la tel pe net fara sa mai deschizi compul :D Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Vera T
    Eh, bine ca m-am descurcat pana la urma :D Next time.

    @Ilcu Cristian Eugen
    Pe tel am net de la Orange, oricum. Router-ul il folosesc in principal pt laptop. Din firewall-ul AVG am modificat profilul de conectare la net al comp-ului. Din cand in cand pica conexiune comp-router din cauza firewall-ului; asta era cam singura problema pe care o facea AVG-ul. Router-ul este accesat prin WPA2. Am impresia ca chiar asa era presetat.
    Pana acum se prezinta bine. De vineri, cand l-am luat, si dupa configurare, nu am avut nici o problema cu el.

    RăspundețiȘtergere
  4. router super ok. Datorita faptului ca l-am instalat langa desktop am realizat conexiunea prin cablu LAN. Merge super pe laptop, telefon, la 50% prin 3 pereti, distanta de 10m. am luat ultimul firmware dar si cel default mergea la fel. Bila alba din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. dap. e foarte ok. de 2 ani eu l-am folosit fara probleme. al meu inca mai are tipla pe el. cel mai mult l-am frecat cand am conectat la el pc-ul, laptop-ul si vreo 4 telefoane... iar net-ul mergea super ok. de vreo 2 saptamani insa, am un alt router (http://www.cauti.ro/produse/detalii/cisco-linksys-wag320n-adsl2plus~~3229982.html), pe care inca il testez.

    RăspundețiȘtergere

Dacă nu dețineți cont Google, vă rog alegeți de mai jos opțiunea Nume/Adresă URL.